Psychologické aspekty práce doprovázejícího pracovníka
Seminář je určen výhradně pracovníkům Dobré rodiny

Akreditováno 8 hodin vzdělávání Pracovníci Dobré rodiny

Seminář je rozdělen do 2 navazujích částí:

  • 1. 12. 2020 od 9:30 do 12:45 Online
  • 4. 12. 2020 od 9:30 do 12:45 Online
Seminář je aktuálně zcela obsazen. Pokud chcete být informování o uvolnění místa, je třeba se nejprve přihlásit do systému.

Obsah semináře

Psychologické aspekty práce doprovázejícího pracovníka

Děti, které jsou umisťovány do náhradních rodin, jsou vždy zasaženy hlubokou ztrátou, traumatem, ať už z odloučení od své biologické rodiny, či zneužíváním, týráním, zanedbáváním a dalšími změnami osob a prostředí, což má vliv na jejich psychický, sociální a fyzický vývoj. Aby mohl sociální pracovník doporučit či koordinovat návaznou pomoc odborníků, potřebuje rozumět specifikům náhradní rodinné péče, a zároveň umět identifikovat možné příčiny obtíží v rodině. Proto potřebuje posílit své kompetence v dalších aspektech své práce, které jsou pro jeho výkon sociální práce v oblasti sociálně právní ochrany dětí nezbytné. Na semináři se budeme věnovat čtyřem oblastem, které úzce souvisejí s prací doprovázejícího pracovníka v náhradních rodinách:

1. Raný vývoj dítěte (příčiny chování dítěte, vliv péče o dítě na neurobiologický vývoj mozku, epigenetika, krátký a dlouhý okruh strachu, attachment, PBSP, DDP.)

2. Mladší a starší dětství, včetně vývoje sexuality (zdravý a od normy odchylující se vývoj dítěte, všímavost doprovázejícího pracovníka vůči odlišnému vývoji dítěte v NRP.)

3. Dospívající v NRP (změny v mozku v období dospívání, principy procesu osamostatňování, reakce náhradního rodiče na emotivní chování dospívajícího).

4. Základy krizové intervence (emoce pěstouna, práce s náročným klientem, řešení krizových a emočně vypjatých situací v rodině)

Lektoři

PhDr. Mgr. Zuzana Kapilová
PhDr. Mgr. Zuzana Kapilová

Lektorka Zuzana Kapilová vystudovala jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde následně absolvovala rigorózní řízení, a také sociální pedagogiku na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové. Vedle univerzitního vzdělání má výcvik v kompletní krizové intervenci a v nedirektivní terapii hrou, dále absolvovala řadu odborných vzdělávacích kurzů a workshopů zaměřených na práci s dětmi s traumatem, s dětmi s poruchami attachmentu, na práci s tělem (bodyterapie, biosyntéza, focusing) a další. Pracuje s dětmi od kojeneckého věku až po dospělost a také s dospělými klienty. V Dobré rodině působí jako psycholožka a jako lektorka vzdělávacích seminářů.