Skutečný příběh šestileté Sheily, která se dostane do speciální třídy pro děti s poruchami chování. Její učitelkou a zároveň prvním člověkem, který jí projeví lásku, je Torey Hayden. Poslechem knihy si lze splnit 6 hodin povinného vzdělávání.
Kniha představuje ucelený koncept výchovy, kde nedominuje ani rodič ani dítě a namísto mentorování, ovládání a manipulace je s dítětem zacházeno s úctou a respektem. Čte Jaroslav Dušek. Poslechem knihy si lze splnit 8 hodin povinného vzdělávání.
Dítě na vlastní pohon vás přesvědčí, že trend přehnané péče, tzv. helicopter parenting, je prokazatelně škodlivý. A že to nejlepší, co můžete dětem poskytnout, je pocit kontroly nad svým životem. Poslechem knihy si lze splnit 13 hodin povinného vzdělávání.
Audiokniha obsahuje hravé pohádky určené k procvičení správné výslovnosti. Ve veselých příbězích se často opakují hlásky, s nimiž mají děti při vyslovování nejčastější potíže. Autorky této audioknihy jsou klinické logopedky. Vypráví Barbora Hrzánová. Poslechem knihy si lze splnit 4 hodiny povinného vzdělávání.
Audiokniha, která nás učí jak navázat s dítětem hluboký a láskyplný vztah. Pomáhá nám lépe porozumět vlastním emocím a poskytuje jednoduché a praktické návody, jak zpracovat naše reakce, abychom byli schopni děti vést s empatií, pomocí stanovení zdravých hranic a jasné komunikace. Poslechem knihy si lze splnit 10 hodin povinného vzdělávání.
Jak vystoupit z bludného kruhu vyčerpání? Syndrom vyhoření je stav naprostého fyzického a duševního vyčerpání s možnými vážnými zdravotními důsledky. Tuto knihu napsal známý psychiatr MUDr. Radkin Honzák pro lidi, kteří jsou pod silným tlakem stresorů a mohli by se kandidáty vyhoření poměrně snadno stát. Poslechem knihy si lze splnit 9 hodin povinného vzdělávání.
Autorka Šárka Kavanová přišla s nápadem propojit přirozenou lásku dětí k přírodě a ke zvířátkům s nenásilnou výukou správné výslovnosti. Vypráví příběh malého Matýska, kterého zvířátka naučila hezky mluvit. Logopedická pohádka je plná říkanek a písniček, při nichž se děti přirozeně naučí správně vyslovovat všechny hlásky. Poslechem knihy si lze splnit 2 hodiny povinného vzdělávání.
Audioknižní zpracování kurzů a seminářů pro rodiče, děti a studenty, které vedou světově uznávaný kouč Jan Mühlfeit spolu s lektorkou Katkou Novotnou, vám pomůže pochopit, v čem vaše děti vynikají. Odhalíte, jak můžete pomoci dětem objevit jejich přirozené talenty a jak je můžete z pozice rodičů podpořit v rozvíjení jejich silných stránek, aby je začaly efektivně využívat. V životě, ve studiu a později i v práci. Kniha přináší rady od věku malého dítěte až po dospívání a zároveň doporučení k hledání vlastního potenciálu a vnímání sebe sama. Poslechem knihy si lze splnit až 8 hodin povinného vzdělávání.
Audiokniha je příběhem čtyř dětských hrdinů, kteří nezapadají do "normálu. ". Ale proč je vybočení z hlavního proudu stále považováno za něco špatného a vzbuzuje podezření / soucit / útočnost / pohrdání…? Při poslechu si vzpomenete na nejistotu, kterou jste cítili, když jste někdy v dětství nevěděli, jak se zachovat, ale tak nějak jste tušili, že byste měli dělat to co ostatní a říkat to co ostatní. Zkrátka být normální. Kniha je zdravě kritická ke společnosti, která nutí děti odmala soutěžit, být nejlepší, a přitom nevybočovat, zůstat v průměru, v zajetí stereotypu. Audiokniha je vhodná k poslechu spolu s dětmi (věkově kolem 9-13 let). Poslechem knihy si lze splnit až 6 hodin povinného vzdělávání.
Renomovaný dětský psycholog Zdeněk Matějček si se zamýšlí nad tím, jak prohřešky dítěte nikoli trestat, ale jak je předvídat a jak jim zabránit. Zdeněk Matějček jako první krok na cestě ke správné výchově zdůrazňuje porozumění sobě sama a pochopení dítěte. Dobře může potrestat dítě jenom ten, kdo je má rád. I ten nejlépe míněný trest však špatné chování jen zastavuje, ale sám o sobě nic dobrého nebuduje. Je proto třeba soustředit svůj pedagogický vtip a umění ne na to, jak prohřešky dítěte trestat, ale jak je předvídat a jak jim zabránit. Jak na to, ukazuje tato audiokniha. Poslechem audioknihy si lze splnit až 4 hodiny povinného vzdělávání.
Jonathan Mooney na základě vlastních zkušeností i odborných názorů a příběhů lidí popisuje svět, kterému vládne „normálnost“ a který často těm, kteří vybočují ubližuje. Popisuje jak vybočoval už jako dítě a jak se k němu stavěl školský systém a okolí. Byl hyperaktivní, trpěl dyslexií a číst se naučil až ve 12 letech. Přesto vystudoval prestižní univerzitu a stal se z něj spisovatel. Jeho pohled na svět se zásadně změnil, když si uvědomil, že problém není v něm, ale v systému a běžném pojetí „normálnosti“. Všichni jsme obklopeni institucemi, systémy a kulturními zvyklostmi, které vyžadují „normálnost“ a tato kniha lidským a vtipným způsobem nutí k zamyšlení, co je vlastně normální… Poslechem knihy si lze splnit až 7 hodin povinného vzdělávání.
Bessel van der Kolk je zakladatel a bývalý lékařský ředitel Kliniky pro léčbu traumatu v Brookline v Massachusetts. Působí také jako profesor psychiatrie na Lékařské fakultě Bostonské univerzity a ředitel Národní sítě pro komplexní léčbu traumatu. Popisuje s laskavostí a otevřeností příběhy, s nimiž se setkal v klinické praxi, a dělí se o výsledky svých výzkumů v oblasti terapie posttraumatické poruchy. Prokázal jimi, že zanedbávané či zneužívané děti, účastníci nehod a katastrof, váleční veteráni či oběti násilných činů potřebují víc než medikamenty. Skutečné uzdravení vede přes hledání cesty k sobě samým, k vlastnímu tělu, které si v nekonečné smyčce udržuje otisk prožitého utrpení. I díky van der Kolkově práci se lze vydat na možná dlouhou, ale nadějnou cestu k lepšímu a plnějšímu životu. Autor své pacienty vybízí, aby se zapojili do libovolné formy práce s tělem, která napomáhá obnovení zdravého vztahu k sobě i k druhým. V knize proto najdete doporučení na inovativní léčebné postupy od metod neurofeedbacku přes meditaci až po sport, hudbu, jógu či kurzy herectví. Přístupným způsobem tak dává naději všem, kteří dosud trpěli. Poslechem knihy si lze splnit 17 h vzdělávání.
Za naším úspěchem nestojí pouze schopnosti a talent, ale především náš přístup k nim: tzv. nastavení mysli. To může být buď fixní, anebo růstové. V prvním případě chápeme schopnosti lidí (a tedy i sebe) jako víceméně dané, což nás odrazuje od přijímání výzev, protože „na ně nemáme“ a protože se obáváme „prozrazení“ naší neschopnosti. Špatně přijímáme kritiku, stagnujeme. Růstově myslící člověk naopak věří v sílu sebezlepšování. Kritiku, ale i neúspěchy chápe jako cestu k mistrovství. V úspěchu druhých nevidí ohrožení, ale inspiraci. Profesorka Stanfordské univerzity ve své slavné knize vysvětluje, jak lze toto nastavení změnit a jak můžeme z růstového myšlení profitovat v práci, sportu, vztazích i výchově dětí. Poslechem této audioknihy si můžete splnit 12 hodin povinného vzdělávání.
Úzkost si většina z nás představuje jako nepříjemný pocit, který může mít různou sílu – od mírné stísněnosti až po neovladatelnou paniku. Ale to není vše – úzkost je i motorem, který pohání návyky a zlozvyky, které si náš mozek udržuje v domnění, že mu pomáhají se vyrovnat se životem (takovým návykem může být například přejídání, prokrastinace, utíkání na sociální sítě, obsesivní listování špatnými zprávami apod.). Úzkost navíc vzniká v té části mozku, která odolává racionálnímu uvažování. A tak se může stát, že se ocitneme v začarovaném kruhu návyku úzkosti, ze kterého se nedostaneme myšlením ani silou vůle. Dr. Brewer své čtenáře učí, jak zmapovat své návyky, a tak zjistit, co je spouští; jak je zneškodnit pomocí jednoduchých, ale účinných cvičení zvědavosti a jak vycvičit svůj mozek pomocí všímavosti a jiných technik, které se v jeho výzkumném centru prokázaly jako perspektivní.Tato kniha je výsledkem dvacetiletého výzkumu a práce s tisícovkami pacientů, a to včetně olympijských sportovců a trenérů či významných osobností v politice a v byznysu. Je to srozumitelný program, který je zaměřený na praktická řešení a který může k boji s úzkostí použít každý, ať trpí mírnými obavami nebo panickými záchvaty. Poslechem této audioknihy si můžete splnit 10 hodin povinného vzdělávání.
Digitální technologie jsou stejně tak dobří sluhové jako strašní páni. Obzvlášť to platí v nezkušených rukou dětí. Ať už kvůli traumatizujícímu obsahu, pro mladý mozek nadměrné stimulaci nebo tomu všemu, co děti propásnou při sezení u obrazovek.Michaela Slussareff vás seznámí s aktuálními vědeckými poznatky o vlivu digitálního světa na děti i dospívající a poradí vám, jak je zužitkovat v každodenním životě. Ale hlavně vám vysvětlí, jak zásadní je vaše role průvodce. Zahodíte představu rodiče-kontrolora a pochopíte, že zákazy a konflikty nic neřeší. Digitální odolnost vašich dětí můžete budovat pouze ve vztahu založeném na otevřenosti a důvěře. Jen pak se už o své potomky nebudete muset v digitálním světě bát. V audioknize se mimo jiné dozvíte Podle výzkumů by děti do dvou let vůbec neměly sledovat obrazovky a monitory. Jak lze rozpoznat vznikající závislost na hrách a jak doma nastavit férová herní pravidla. Mají-li dospívající ustát tlak sociálních sítí, musí nejprve porozumět vlastním emocím. Děti musíme připravit na to, že je mnohem obtížnější se pornografii na internetu vyhnout než ji vyhledat. Jak a kdy s dětmi mluvit o citlivých tématech, včetně ukázek vedení rozhovoru. Poslechem této audioknihy si můžete splnit 12 hodin povinného vzdělávání.
Vysoce citliví lidé zaznamenávají více nuancí a vjemy se jich dotýkají hlouběji. Kniha popisuje, jak přecitlivělost vnímat jako výhodu, jak čelit hněvu či vlastnímu studu, jak se vyrovnat s depresí a úzkostí. Přináší řadu konkrétních tipů, co dělat, aby se o sebe přecitlivělí lidé dokázali lépe postarat, i příklady činností, které navodí pocit pohody. Součástí audioknihy je také test Jak hodně citliví jste ve formátu PDF. Najdete ho zde. Poslechem této audioknihy si můžete splnit 4 hodiny povinného vzdělávání.