Hana Otevřelová se věnuje výchově a vzdělávání dětí, jejich prospívání v rodině, ve škole, mezi vrstevníky.
Jako speciální pedagožka pomáhá převážně při prevenci a nápravách specifických poruch učení a chování 
(dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, porucha koncentrace pozornosti, hypoaktivita, hyperaktivita).
Při přípravě dětí na budoucí nároky školy, tedy na zvládání čtení, psaní, počítání, pracuje s dětmi přibližně od pěti let.
Školákům pomáhá překonávat překážky v učení, které jim specifická porucha učení přináší.
•	Vystudovala speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci se zaměřením na etopedii a psychopedii.
•	Je absolventkou Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, kde vystudovala sociologii, a to se zaměřením na sociologii výchovy a rodiny.
•	Je držitelkou osvědčení mnoha akreditovaných kurzů a seminářů zaměřených na prevenci a péči o děti se specifickými poruchami učení a chování:
•	Metoda dobrého startu
•	Maxík – stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou
•	Neklidné dítě v MŠ, projevy, příčiny a pomoc
•	Náprava grafomotorických obtíží u dětí předškolního a mladšího školního věku za využití arteterapeutických a relaxačních prvků
•	FIE
•	Jak vést reedukační skupiny pro žáky základních škol s SPU
•	Deficity dílčích funkcí – Brigitte Sindelar
•	KUPOZ, KUMOT, KUPREV
•	Senzomotorická cvičení
•	Percepčně-motorická oslabení ve školní praxi
•	Výchova a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra I., II.
•	Dyskalkulie - diagnostika a reedukace – mladší a starší školní věk
•	Metody vyučování čtení...
Jako rodinná terapeutka se setkávám s rodinami, které hledají řešení témat, které je trápí. 
Hlavní pozornost je zpravidla věnována vztahům rodičů a dětí. Členové rodiny přinášejí různá témata, například potíže s výchovou, obtíže při separaci a dospívání dětí, komplikace při vstupu dětí do mateřské školy, problémové chování dětí, nelehké situace v době rodinné krize, rozvodové situaci, vstupem nového partnera do stávající rodiny… Společně se členy rodiny hledáme nové pohledy na daná témata, jiné možnosti řešení, které budou pro rodinu a její jednotlivé příslušníky přínosem. Snaží se pomoci při fungování stávající i nově vznikající rodiny jako celku, a to tak, aby se všem členům dobře dařilo.
•	Čtyřletý výcvik v rodinné terapii psychosomatických poruch
•	Práce s časovou osou I.
•	Soustavné vzdělávání a rozvoj v rámci oboru:
•	Pravidelná účast na supervizních a intervizních setkáních
•	Absolvování seminářů - například Terapeutický a diagnostický potenciál hry, Psychické trauma, Úvod do motivačních rozhovorů, 
Konflikty a jejich řešení